Deli

Za ogled infografike kliknite tuFirefox po priljubljenosti uporabe spletnih brskalnikov v Sloveniji ostaja na prvem mestu. Uporablja ga 38 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev in je v primerjavi...

Za ogled infografike kliknite tu

Firefox po priljubljenosti uporabe spletnih brskalnikov v Sloveniji ostaja na prvem mestu. Uporablja ga 38 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev in je v primerjavi s prejšnjo analizo, izvedeno junija lani, pridobil odstotno točko. Sledita mu Internet Explorer (36 odstotkov) in Chrome (23 odstotkov), kaže iPROM-ova analiza tehnoloških značilnosti obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, opravljena konec letošnjega januarja. Njun delež se v primerjavi s prejšnjim merjenjem ni spremenil.

Priljubljenost spletnih brskalnikov med obiskovalci slovenskih spletnih medijev (vir: iPROM, januar 2013).

Uporaba mobilnih naprav še naprej raste, največji delež ima Android

Izmerjeni mesečni doseg mobilnih naprav je konec januarja 2013 znašal 275.500, kar je 66 odstotkov več kot junija lani, ko je iPROM prvič razkril podatke o mobilnih napravah z dostopom do slovenskih spletnih medijev.

Glede naprav oziroma uporabljenih operacijskih sistemov je s kar 73 odstotki daleč spredaj Android. Njegov delež se je v primerjavi z analizo junija lani povečal za kar 20 odstotnih točk, s 13 oziroma 7 odstotki mu sledita iPad in iPhone. Za več kot polovico nižji delež kot pri lanski analizi pa imajo mobilni telefoni z WAP-dostopom do interneta (6 odstotkov). Na zadnjem mestu z enim odstotkom najdemo še operacijski sistem Windows.

Mobilni dostop do slovenskih spletnih medijev glede na uporabljeno napravo oziroma operacijski sistem (vir: iPROM, januar 2013).

Analiza uporabe operacijskih sistemov med obiskovalci slovenskih spletnih medijev

Analiza uporabljenih operacijskih sistemov je pokazala, da večina obiskovalcev slovenskih spletnih medijev prisega na operacijske sisteme Microsoft Windows. Windows 7 uporablja že več kot polovica obiskovalcev slovenskih spletnih medijev (skoraj 56 odstotkov, v lanski analizi 48 odstotkov). Na drugem mestu je Windows XP, katerega uporaba še naprej pada – januarja ga je uporabljala dobra tretjina obiskovalcev (junija 2012 42 odstotkov). Sledi Windows Vista, uporaba katere je tudi malenkost upadla in je imela januarja letos 4-odstotni delež.

Operacijska sistema Mac OS in Linux imata skupaj 3 odstotke obiskovalcev, Windows 8, ki je na prodajne police prišel kot zadnji iz družine Windows, pa uporablja že slaba 2 odstotka obiskovalcev slovenskih spletnih medijev.

Najpogosteje uporabljane ločljivosti zaslonov

Na prvem mestu je ločljivost zaslona 1280×1024 s 16 odstotki, kar je enako kot prejšnjič, za pet odstotnih točk pa je upadla ločljivost zaslonov 1024×768, sedaj jo uporablja 11 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev. Obe sta sicer značilni za 17- in 19-palčne zaslone.

Ločljivosti 1366×768 in 1280×800, značilni za prenosne računalnike, ostajata na približno enakih odstotkih kot junija lani, prva ima 13, druga 9 odstotkov.

Ločljivost 1680×1050 točk, značilna za 20- in večpalčne zaslone, je pridobila dve odstotni točki in ima tako 10 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, ločljivost Full HD (1920×1080 točk) ima 8 odstotkov, zaslone z ločljivostjo 1440×900 točk, ki so značilni za novejše prenosnike, pa uporablja 5 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev.

Profil povprečnega obiskovalca slovenskih spletnih medijev

iPROM je po podatkih analize ocenil profil povprečnega obiskovalca slovenskih spletnih medijev – povprečni obiskovalec uporablja operacijski sistem Windows 7, zaslon z ločljivostjo zaslona 1280×1024 točk in brskalnik Mozilla Firefox ali Internet Explorer.

Metodološki podatki

Analiza je bila izvedena z rešitvijo iPROM AdServer, namenjeno distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. iPROM z omenjeno rešitvijo neprestano spremlja tehnološke značilnosti računalnikov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, obenem pa preverja tudi tipe brskalnikov, operacijske sisteme in ločljivosti zaslonov. Analiza je bila opravljena konec januarja 2013, tedenski vzorec pa je po standardu IAB zajemal 330 milijonov meritvenih zahtevkov.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Maja Gorjanc

Svetovalka za marketing